Florian Breider

EPFL ENAC IIE GR-CEL
GR A1 382 (Bâtiment GR)
Station 2
1015 Lausanne

Web site:   Site web:   https://gr-cel.epfl.ch/

vCard
Données administratives


Parcours professionnel

Head of Unit

Central Environmental Laboratory

EPFL, Switzerland

5/2018 - ...

Research Scientist

Laboratory for Water Quality and Treatment (group of Prof. U. von Gunten)

EPFL, Switzerland

12/2014 - 07/2018

Postdoctoral Research Fellow

Department of Environmental Chemistry and Engineering (group of Prof N. Yoshida and Prof. S. Toyoda)

Tokyo Institute of Technology, Japan

4/2013 - 10/2014

Research Scientist

Atmospheric Particle Research Laboratory (group of Prof. S. Takahama)

EPFL, Switzerland

10/2012 - 4/2013

Graduate Research Assistant

Center of Hydrogeology and Geothermics (group of Prof. D. Hunkeler)

University of Neuchatel, Switzerland

11/2008 - 12/2011

Scientific Collaborator

Laboratory of Analytical and Natural Products Chemistry (group of Prof. R. Tabacchi)

University of Neuchâtel, Switzerland

05/2005 - 10/2005


Formation

PhD

Stable isotope biogeochemistry

University of Neuchatel, Switzerland Centre of Hydrogeology and Geothermics

11/2008 - 10/2012

MSc in Environmental geosciences

Environmental chemistry and physics

University of Lausanne, Switzerland

10/2006 - 06/2008

BSc in Chemical engineering

University of Applied Sciences of Western Switzerland

09/2001 - 12/2004

Publications

Sélection de publications

Autres publications

Enseignement & Phd

Enseignement

Environmental Sciences and Engineering

Projeter ensemble ENAC

A dirigé les thèses EPFL de

Voumard Margaux Océane ,

Cours

Analyse des polluants dans l'environnement

Évaluation de la qualité d'une rivière en utilisant des méthodes d'observation ainsi que des méthodes physico-chimiques et biologiques. Collecte d'échantillons sur le terrain et analyses de laboratoire. Détermination pratique et utilisation des constantes de formation de complexes.

Dialogues urbains: durabilité et médiation

(Fiche de cours pas encore validée par la section)