Laila El-Hamamsy

laila.elhamamsy@epfl.ch +41 21 693 66 91
Nationalité: Egyptian, American
Date de naissance: 26.10.1994
EPFL STI IEM SCI-STI-FMO1
ME B3 426 (Bâtiment ME)
Station 9
CH-1015 Lausanne
+41 21 693 66 91
Local:
ME B3 435
EPFL
>
STI
>
IEM
>
SCI-STI-FMO1
Web site: Site web: https://mobots.epfl.ch
EPFL AVP-E LEARN
ME B3 424 (Bâtiment ME)
Station 9
CH-1015 Lausanne
+41 21 693 66 91
Local:
ME B3 435
EPFL
>
VPA
>
VPA-AVP-E
>
AVP-E
>
AVP-E-LEARN
Web site: Site web: https://learn.epfl.ch
EPFL IC IINFCOM SCI-IC-FMO2
ME B3 426 (Bâtiment ME)
Station 9
CH-1015 Lausanne
+41 21 693 66 91
Local:
ME B3 435
EPFL
>
IC
>
IINFCOM
>
SCI-IC-FMO2
EPFL AVP-PGE EDRS-GE
GR A2 454 (Bâtiment GR)
Station 2
CH-1015 Lausanne
+41 21 693 66 91
Local:
ME B3 435
EPFL
>
VPA
>
VPA-AVP-PGE
>
AVP-PGE-EDOC
>
EDRS-GE
Web site: Site web: https://go.epfl.ch/phd-edrs
Candidature pour le conseil de faculté STI
Actuellement en doctorat en robotique, je suis extrêmement intéressé et impliqué dans la représentation étudiante depuis le début de mon bachelor en Microtechnique à l'EPFL. J'ai eu l'occasion de m'engager dans diverses expériences, allant de déléguée de classe, déléguée de section (délégué CERES), membre de l'AGEPolytique et depuis le début de l'année 2021 en tant que membre du conseil de faculté STI. Cela m'a amené à interagir avec des étudiants, des professeurs, des membres de la section Microtechnique, des membres de la faculté STI ainsi que des membres de la direction de l'EPFL sur divers sujets relatifs à l'enseignement, à la vie sur le campus et plus récemment à la recherche.
L'expérience acquise tout au long de mon séjour à l'EPFL m'a permis de comprendre le fonctionnement des différents organes de l'EPFL. Avec la perspective étudiante et maintenant de jeune chercheuse, j'espère pouvoir contribuer au processus de décision afin d'assurer le meilleur résultat pour toutes les parties impliquées. Je pense que mon engagement passé peut être un atout précieux et je serais heureux de continuer à consacrer mon temps et mes efforts au conseil d'école STI.
Formation
PhD Educational Robotics
EPFL
2019-2023
MSc Robotics
EPFL
2016-2019
BSc MicroEngineering
EPFL
2013-2016
Publications
Publications Infoscience
A case for co-construction with teachers in curricular reform: Introducing computer science in primary school
2022-02-14. Australasian Computing Education Conference , Virtual , February 14-18, 2022. p. 56-65.DOI : 10.1145/3511861.3511883.
The role of feedback and guidance as intervention methods to foster computational thinking in educational robotics learning activities for primary school
Computers & Education
2022-01-07
DOI : 10.1016/j.compedu.2022.104431
The CT-cube: A framework for the design and the assessment of computational thinking activities
Computers in Human Behavior Reports
2022-01-06
DOI : 10.1016/j.chbr.2021.100166
The competent Computational Thinking test (cCTt): Development and validation of an unplugged Computational Thinking test for upper primary school
Journal of Educational Computing Research
2022
DOI : 10.48550/arxiv.2203.05980
Exploring a Handwriting Programming Language for Educational Robots
2021-08-01. 12th International Conference on Robotics in Education (Rie 2021) , Bratislava, Slovakia , April 28-30, 2021. p. 268-275.DOI : 10.1007/978-3-030-82544-7_25.
Accessible Maker-based Approaches to Educational Robotics in Online Learning
IEEE Access
2021-07-02
DOI : 10.1109/ACCESS.2021.3094158
The symbiotic relationship between educational robotics and computer science in formal education
Education and Information Technologies
2021-04-04
DOI : 10.1007/s10639-021-10494-3
Investigating the Role of Educational Robotics in Formal Mathematics Education: The Case of Geometry for 15-Year-Old Students
2021. European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2021) , Virtual , Septembre 20-24, 2021. p. 67-81.DOI : 10.1007/978-3-030-86436-1_6.
Teachers’ Perspective on Fostering Computational Thinking Through Educational Robotics
2021. International Conference on Robotics in Education (RiE 2021) , Bratislava, Slovakia , April 28-30, 2021. p. 177-185.DOI : 10.1007/978-3-030-82544-7_17.
A computer science and robotics integration model for primary school: evaluation of a large-scale in-service K-4 teacher-training program
Education and Information Technologies
2021
DOI : 10.1007/s10639-020-10355-5
Learning By Collaborative Teaching : An Engaging Multi-Party CoWriter Activity
2019. The 28th IEEE International Conference on Robot & Human Interactive Communication (RoMan 2019) , New Delhi, India , October 14 – 18, 2019.DOI : 10.1109/RO-MAN46459.2019.8956358.