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Nicolas Grandjean

EPFL SB IPHYS LASPE
PH D3 325 (Bâtiment PH)
Station 3
1015 Lausanne

Doctorant·es actuel·les

Anna Schwab, Alexandros Bampis, Anna Toschi, Giulio Carotta

A dirigé les thèses EPFL de

Sylvain Nicolay, Dobri Simeonov, Gabriel Christmann, Tiankai Zhu, Marcus Gonschorek, Jacques Levrat, Gatien Cosendey, Nils Asmus Kristian Kaufmann, Marlene Glauser, Luca Alex Milo Sulmoni, Georg Rossbach, Etienne François Olivier Giraud, Marco Malinverni, Noelia Vico Triviño, Xi Zeng, Lorenzo Lugani, Ian Rousseau, Joachim Ciers, Camille Haller, Wei Liu, Sebastian Pascal Tamariz Kaufmann, Pirouz Sohi, Thomas Fjord Kjaersgaard Weatherley, Johann Stachurski, Pierre Lottigier, Danxuan Chen, Yao Chen, Hoda Shirzad

Anas Mouti, Antoine Maxime Delgoffe

Cours

Advanced lll-Nitride Semiconductor Devices

EE-627

This course covers advanced topics on compound semiconductors (lll-Nitrides) and their heterostructures, from both physics and engineering perspectives, to explain the principles of some of the widespread electronic and optoelectronic devices used in our lives (LEDs, lasers, HEMTS, and power FETS).

Introduction to Metalorganic Vapour Phase Epitaxy of III-V semiconductors

PHYS-747

This course offers an insight into the science of epitaxial growth, a chapter of surface science requiring basic understanding of thermodynamics, crystallography, electronic and optical properties of semiconductors.

Physique générale : mécanique

PHYS-101(e)

Le cours "Physique générale" fournit les notions de base nécessaires à la compréhension de phénomènes physiques comme la mécanique du point matériel. L'objectif est atteint lorsque que l'on peut prédire quantitativement les conséquences de ces phénomènes à l'aide d'outils théoriques appropriés.

Physique générale : thermodynamique

PHYS-106(a)

Le but du cours de Physique générale est de fournir les notions de base nécessaires à la compréhension des phénomènes physiques. L'objectif est atteint lorsqu'il est possible de prévoir quantitativement les conséquences de ces phénomènes avec des outils théoriques appropriés.