Florian Breider

EPFL ENAC IIE GR-CEL
GR A1 382 (Bâtiment GR)
Station 2
1015 Lausanne

Web site:   Site web:   https://gr-cel.epfl.ch/

vCard
Données administratives


Parcours professionnel

Head of Unit

Central Environmental Laboratory

EPFL, Switzerland

5/2018 - ...

Research Scientist

Laboratory for Water Quality and Treatment (group of Prof. U. von Gunten)

EPFL, Switzerland

12/2014 - 07/2018

Postdoctoral Research Fellow

Department of Environmental Chemistry and Engineering (group of Prof N. Yoshida and Prof. S. Toyoda)

Tokyo Institute of Technology, Japan

4/2013 - 10/2014

Research Scientist

Atmospheric Particle Research Laboratory (group of Prof. S. Takahama)

EPFL, Switzerland

10/2012 - 4/2013

Graduate Research Assistant

Center of Hydrogeology and Geothermics (group of Prof. D. Hunkeler)

University of Neuchatel, Switzerland

11/2008 - 12/2011

Scientific Collaborator

Laboratory of Analytical and Natural Products Chemistry (group of Prof. R. Tabacchi)

University of Neuchâtel, Switzerland

05/2005 - 10/2005


Formation

PhD

Stable isotope biogeochemistry

University of Neuchatel, Switzerland Centre of Hydrogeology and Geothermics

11/2008 - 10/2012

MSc in Environmental geosciences

Environmental chemistry and physics

University of Lausanne, Switzerland

10/2006 - 06/2008

BSc in Chemical engineering

University of Applied Sciences of Western Switzerland

09/2001 - 12/2004

Publications

Sélection de publications

Autres publications

Enseignement & Phd

Enseignement

Environmental Sciences and Engineering

Projeter ensemble ENAC

A dirigé les thèses EPFL de

Voumard Margaux Océane ,

Cours

Analyse des polluants dans l'environnement

Évaluation de la qualité d'une rivière en utilisant des méthodes d'observation ainsi que des méthodes physico-chimiques et biologiques. Collecte d'échantillons sur le terrain et analyses de laboratoire. Détermination pratique et utilisation des constantes de formation de complexes.

Dialogues urbains: durabilité et médiation

Ce cours se concentre sur la ville durable et les potentiels de la médiation culturelle et scientifique. Les enjeux environnementaux et sociaux seront abordés en lien avec le site de la Chamberonne, avec l'objectif de concevoir et d'animer un atelier de médiation pour des classes primaires.